Om...

En gång i världen var jag "plit", dvs vårdare inom Kriminalvården, därefter antogs jag till polisskolan. Jag tackade dock nej och gav mej in i "knarkvården" istället och började jobba på ett behandlingshem. Jag vantrivdes och hade det inte varit för allt jag gjorde vid sidan om "vårdandet" så hade jag aldrig överlevt mer än ett par månader. När jag till slut hoppade av behandlingscirkusen fick jag helt oväntat jobb som programledare inom radion ganska omgående. Ett relativt tvärt "kast". Ibland funderar jag dock på vad som hänt om jag tackat ja till att börja på polisskolan istället. Var hade jag varit? Vem hade jag varit? Och med vem hade jag varit? Svårt att ta reda på, antar jag.

Kommentarer
Postat av: Pejlert

Du hade nog blivit en snäll och respektingivande polis, med en förmåga att tala de flesta busar tillrätta!

2008-08-20 @ 11:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0