Living in darkness

Jag tror det handlar om mörkret. Jag tror jag vet.

Jag har levt så jävla länge så jag tror mej faktiskt kunna säga det utan någon form av seriös forskning. Jag kan uppskatta mörkret, vilket jag iofs alltid gjort, men ändå. Jag behöver ljus! Det är dags för en slutsats, en dryg sammanfattning.

Det handlar om mörkret.

Alltså. Vi är ju ganska duktiga, vi svenskar (inte alla, men hyfsat många iaf). Men hade vi flyttat oss till ett klimat med mera ljus så hade vi varit bäst - eller i alla fall bättre - på allt. Jag tror det nordiska mörkret förstör.

Vår oro, vår stress, vår rädsla, vår sorg, vår presationsångest.. Ja, ALLT grundar den sej i vår dualitet, dvs halva året mörker, halva året ljus. Eller för att vara krass och ärlig: Sex veckor ljus, 46 veckor mörker!!

Hade vi flyttat hela det svenska folket (med vissa undantag) till sydligare breddgrader, eller kanske vridit klotet på nåt vis, så hade vi kommit mycket mer till vår rätt. Jag är helt övertygad om det.

Jag själv är en helt annan, en öppnare, lyckligare och gladare människa då det är ljusare.
Inte så att jag hatar mörkret. Till viss del är det ganska ok. Men dosen är fel!

Ni får gärna hävda att mörkret och alla jävla ljusstakar och stjärnor är kalas. ICKE!
Magstar säger (i 3:e person, jag vet): NI HAR FEL!!

Hade vi haft ljuset och värmen året om hade vi varit mer än vad vi är idag.
Det är min slutsats. Yes it is!
Därför: Ge mej Nobelpriset eller nån annan schysst utmärkelse!
Eller ge mej i alla fall en pava rött och en påse ostbågar.
Vi möts igen!  // Eder Stjärngosse

Kommentarer
Postat av: Flunsa-Marie

Jag tror du har rätt. Varför är vi alltid trötta och förkylda under hösten och vintern? naturligtvis handlar det om mörkerförbannelsen. Priset är ditt!

2008-12-08 @ 19:38:55
Postat av: Gud

Varde ljus!!!

2008-12-08 @ 20:10:45
Postat av: Sara Ericsson

Alternativet är ju att flytta söderut, men då kanske det är för lite svenskar. Men jag håller med. På sätt och vis.

2008-12-08 @ 20:54:25
Postat av: LN

Hej M. Över jul kan det väl få vara mörkt? Det är ju ganska mysigt med alla stearinljus m.m vi kan tända. Kram

2008-12-08 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0