Att resa eller inte resa...

Tillbaka i livet som "white trash" på en balkong. Skönt.
Inser det lite lätt patetiska att hylla balkonglivet, kanske är det ett sätt att överleva?

Igår, efter allt solgassande, så blev det mörkt och det började mullra.
Åska och blixtar.. Det var ett skådespel. Efter syndafloden så satt jag på balkongen
och såg hur det blixtrade över bergen, långt ute till havs. Vackert värre...

Idag sitter jag där igen. Åtminstone emellanåt. Springer in & ut. Lite lagomt rastlöst.
Funderar på att eventuellt försöka genomföra nån sorts resa. Ta bilen nånstans.
Om inte annat så är det ju klädsamt att efter semestern kunna säga att man varit
i ex Sthlm, Kalix, Dalarna eller Örebro. Att återkomma tilljobbet med "balkongen" som
reseminne efter 5 veckor känns lite futtigt. Å andra sidan så är jag en jävel på lögner.
Hur skulle det låta med Madagaskar?

Kommentarer
Postat av: Malin

Madagaskar låter bra, men inte helt trovärdigt. Varför inte Frankrike?

2008-07-28 @ 16:44:28
Postat av: Yksel

Jag tycker sanningen är det rakaste. Varför skämmas för att man inte vill, kan eller har råd att resa?

2008-07-28 @ 16:51:45
Postat av: Morgan H.

Blixtar kan vara så jävla vackra och med åskan så förstärks intrycket av naturens krafter.

2008-07-28 @ 18:37:14
Postat av: Timo

Åk till Pride så ses vi där!! Jag väntar!!

2008-07-28 @ 21:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0