Barlejon

Mina damer & herrar. Här följer nån sorts redovisning av gårdagen.

Min kompis Madde driver en restaurang, en ganska trevlig sådan. Densamma återfinns "på landet". Låt oss kalla det en bykrog. Eftersom det är det...

Igår hade fru Krögare bjudit in en s.k "gästbartender". Moi...
Jag har således vidgat mitt yrkesperspektiv ytterligare. Tidigare i veckan har jag också vikarierat som trappstädare i ca 52 minuter.

Åter till krogen. Kvällen var abbonerad, så efter kl 21 så började "gästerna" droppa in. Korrigering dom "burnade" in. Det var nämligen ca 500 raggare som med sina amerikanska bilar gjorde entré. ALLA mina fördomar om raggare besannades.
Det var mycket boots, jeans och skinnvästar. Dom var fulla. Dom flesta var trevliga. På en punkt brast det där med fördomarna: Det var inte fullt så mycket brylcreme som jag trott.

Så där stod jag. Jävligt glad över att inte vara en liten späd bög med fjolliga utspel. Mina fördomar om vad fulla machokillar i stora bilar tycker om pojkar som gillar pojkar, och vad dom vill göra med dom, fanns också närvarande.

Istället stod jag i baren och serverade fatöl (stora stark), öl på 1/2-liters flaska, öl på 33 cl-flaska och Cider i 100-tal så att det stod härliga till. Framåt midnatt utökades menyn med hamburgare. Jag pratade "med bönder på bönders vis" (eller vad det nu kan heta när man snackar med räggers) och fann mej ganska väl i sammanhanget. Sällan eller aldrig har jag jobbat så intensivt, varit så påpassad av kunder, fått så mycket dricks, svettats, eller varit så körd efter 6 intensiva timmar bakom en bardisk. Inte alls lika lättsamt som när man är på andra sidan.

Kommentarer
Postat av: Tomas T

det är bra att vidga vyerna. man vet ju inte hyr arbetsmarknaden ser ut om några år.

2008-07-28 @ 16:43:08
Postat av: Sofie Eklund

Låter kul iaf. Jag skulle också vilja stå i en bar någon gång.

2008-07-28 @ 21:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0