Jag betraktar

Jag klickar mej fram till bloggar som handlar om sånt som jag själv inte har varit med om, eller om sånt som jag själv varit med om förr. Typ Sommarlov. "Ska fika med mamma på stan", "Gud så less jag är på Kim", "Igår knullade jag mitt ex igen", "Faan vad full jag var på Hultsfred".
Det är inget fel på mitt minne. Jag minns hur det är att vara 15, 20 och 25.
Jag upplever hur det kan vara att vara 41 och ha en leguan i en lägenhet i Kramfors.

På samma sätt som jag bjuder in folk till den fars som heter Magstar så sitter jag och gluttar hos folk jag aldrig träffat eller känt. Jag tar del av liv och död, kärlek och misslyckanden. Jag tittar på modebloggar, men ser sällan kläder utan ögon, väggar och detaljer runt omkring. Vad är det som sägs? Vad är det som inte sägs? Hade vi tyckt om varandra om vi setts? Hade vi överhuvudtaget sett varandra?

Jag gillar många bloggar. Bloggar som är modiga och vågar.
Bloggar som roar, öppnar upp och släpper in, som blottar något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0