Så blev det med det

Min ambition både var och är god. Den är däremot inte kompatibel med min genomförandeprocess. Det där med städande, packande och tvättande som jag annonserade i förra inlägget har blivit intet. Det är tur att jag inte får besök eller ska åka nånstans än på några dagar. Istället så "lullar jag omkring" i kalsonger, läser, lyssnar på musik och TÄNKER att jag "borde göra nåt vettigt".

Det närmaste "vettigt" jag kommit idag är en promenad med Frank (ma dog) och att jag helt plötsligt kom på att jag (igen) inte betalt mina räkningar. Åtgärdade problemet med en depression som följd. Inkomsterna och utgifterna tenderar allt mer att likna varandra, dvs siffrorna är snarlika, vilket inte är nåt som muntrar upp.

Å andra sidan (nu igen, det finns nämligen alltid en sån) så kan man (jag) ursäkta exempelvis en kvällsdrink med att man efter det ekonomiska faktumet behöver en drink (eller två). Inväntar kvällningen.





Kommentarer
Postat av: Per

SKIT I DET! Du hinner det du ska. INTE stressa på sommaren.

2008-07-29 @ 21:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0