Torsdag - Over and out

Avslutar dagen som jag förtjänar. Jag "bryr mej om mej".
Sitter på balkongen, som i sej inte är nåt "att hänga i julgranen".
Men utsikten är inget att klaga på. Ser berg och grönska. Ser kanalen som går nedanför huset, ser delar av staden. Ser en hel del, trots att mörkret börjar göra sej påmint. Det svalkar skönt efter dagens alla svettattacker. Det är fukt i luften. Det luktar hav. Ser en och annan båt. Jag hör måsar, människor, bilar.

Jag tänker. För mycket. Som jag alltid gjort.
Står i ett vägskäl. Osäker på vägval. Vet hur jag borde agera, men vet inte om jag gör det. Men just nu är jag stark och vet vad jag klarar. Och vad jag inte klarar. Jag ska tjuvröka och tänka lite mer. Tycker om tankar. Imorgon är det fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0