Slav

Det fanns en tid i mitt liv då jag inte tittade på Tv. Bara ibland. Jag var ganska stolt över att inte vara en av alla tv-slavar. Men influerad (?) av personer som funnits i mitt liv så blev tv-tittande en mer återkommande syssla.Från att ha tittat typ 2 tim/vecka så tittar jag numer på Tv ganska ofta. Varje dag. Flera ggr.

Jag börjar min dag med att titta på Text-Tv. Sekunden efter att knappen på väckarklockan tryckts in, så trycker jag på fjärrkontrollen. Världens alla skeenden måste uppdateras. Efter jobbet så måste en stund med "Will & Grace", "That 70´s show" och "2 1/2 men" avverkas. Allt i avslappningens och återhämtandets tecken.
Avslutar sedan dagen/kvällen med att kombinera läsande med tv-tittande.

I hushållet har funnits en "Tv-park" bestående av en 42" plasma, 28" tjock-tv och en dito 21"..
Sedan igår finns, i sovrummet, en nyinstallerad 32"...
4 (!!) tv-apparter på 116 kvm!! Crazy...

Hur ska jag nu förhålla mej? Den tidigare redovisade stoltheten är fetborta. Men eftersom behov av att vara ex stolt finns, så funderar jag på om antalet tv-apparater är nåt att hänga i julgranen eller om jag kanske borde skämmas eller...
Förslag mottages tacksamt. /Eder tv-slav

Kommentarer
Postat av: Oscar

Hej Magstar/Magnus. Vem är du egentligen? Jag läser din blogg. Skrattar ofta. Du skriver bra. Oftast är du ganska återhållsam med det personliga, men ibland smyger det sej in fragment av djup, existensiella funderingar, ledsenhet. Är det bara tolkningar? Du gör mej intresserad. Jag gillar människor som reflekterar och funderar på livet och det sker i vår värld. Jag tror du är en sådan. Är du det? Mvh Oscar

2008-05-03 @ 16:14:18
Postat av: Krikelin

Tv-tittande kan bli som en drog om man inte ser upp. Men en tv i sovrummet är härligt, även om sådana som håller på med exempelvis feng-shui säger nåt annat.

2008-05-03 @ 16:46:11
Postat av: TJ

Tänk på energitjuvandet. skäms! ;-)

2008-05-04 @ 01:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0