Hairy friday

Jag nämnde för nån vecka sen att jag borde klippa mej, men jag kunde inte bestämma "formerna" för själva klippandet. Jag hade tankar på att kanske ta lite nya grepp, på att klippa mej själv eller låta nån, i frisörkretsar icke etablerad person, skapa nåt kreativt. Resonemanget gick: "Vad spelar det för roll. Det växer ju ut igen".
"Det gamla" alternativet att uppsöka min vanliga frisör fanns naturligtvis också på agendan.

Nu har det alltså gått typ 8 veckor sen jag klippte mej (normalt för mej är 3 v mellan klippningarna). Jag ser verkligen för jävlig ut (värre än vanligt).

Jag tyckte själv att det lät spännande, lite vågat och nyskapande med mina tankegångar att ex klippa mej själv. Därför är det med viss besvikelse som jag konstaterar att jag är typ vuxentråkig och idag ska till min vanliga (iofs brutala) frisör. Troligen kommer jag att se ut precis som vanligt och vara 300 kr fattigare. Usch så tråkigt det låter, men jävlar vad snygg jag kommer att bli. I håret. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är viktigt att tänka kreativt, även om resultatet blir som vanligt. Det är en process. // Timo

2008-05-30 @ 09:27:15
Postat av: Per

det blir säkert bra. lycka till.

2008-05-30 @ 14:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0