Vill liksom bara berätta...

För att undvika att drabbas av sedvanlig söndagspsykos så startade jag aktivatorn. Densamma sitter nånstans mitt emellan hjärnhalvorna och när den aktiveras så börjar hjärnan rotera vilket sedan får den resterande delen av kroppen att börja jobba. Momenten som sedan följer sker då med entusiasm. I tur och ordning har jag:
- Legat länge i sängen med balkongdörren öppen. Känt brisen smeka...
- Gjort en rejäl helgfrukost med mycket innehåll. Melon, paprika, ciabatta, juice, skagenröra, kaffe, te, kalkon, getost, tomater, vindruvor. Skönt att bara äta i lugn & ro, prata, njuta och starta dagen lustfyllt.
- Tvättat min bil och sedan hjälp en vän med fixning av hans bil.
- Långpromenad i skogen med hundar, samtal, skratt och svett.
- Duschat den lilla Bostonterriern vid namn Frank.
- Tagit en lur med 1 st söt, nyduschad, liten hund (som snarkar).
- Deklarerat.
- Pratat 2 timmar i telefon.

Det är en skön känsla som infinner sej då jag inte bara "sover bort" en hel dag som jag ofta gör på helgerna.
Nu ska jag jobba en stund, sedan duscha, umgås med en bra bok och sova.
Tänk om det händer nåt jag inte planerat själv...? Hör av mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0