En lat kamrat och tillika tjuv (typ)

Jag är så lat ibland. Nu t.ex. Jag var på teater (eller vad man nu kan kalla det) igår.
Jag var där med Peter, Sara, Peter och Karin. Jag borde skriva nåt om det... Men...
Såhär skriver Karin på sin blogg om föreställningen. Jag liksom bara håller med.

Jag såg Klungans föreställning Det är vi som är hemgiften ikväll. HELT GENIALISK. Jag skrattade och förundrades över professionaliteten, över hur snyggt de driver allt till sin spets, över att fysisk humor kan vara så intelligent och bitterljuv. Koreografin var helt underbar. Retoriken ljuvlig. Rösterna och dialekterna - så rätt. Mimiken, flytet, scenografin, kostymen, musiken. Det var inte bara humor, det var konst. Små medel och stora gester. FANTASTISKT. Om du har möjlighet, se föreställningen! Det är humor med värme, svärta och djup.

Det var ungefär så det var...
Sen blev det sushi, vitt vin, vicknings-chips, en näve chilinötter och ett par cigg.
Men det är en annan historia.

Kommentarer
Postat av: Magnus M

Klungan e ju bara sååå BRA! Älskar MNK! Ska se föreställningen när den kommr till Sthlm.

2008-11-02 @ 13:15:03
Postat av: kanin

Ja, när jag läste recensionen i ST undrade jag om vi hade varit på samma föreställning. Men så läste jag i Dagbladet och kände igen mig. Återigen. En recension är alltid bara en person.



Tål att kommas ihåg.

2008-11-03 @ 21:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0