Vet ni vad jag hörde...?

Jo, att flanellografen gör comeback på förskolor runtom i landet.
Jag gjorde vågen. Kommer ni ihåg den? Jag har så många minnen med sånna där luddiga tavlor, och minnen är viktiga när man har framtiden bakom sej.

Jag minns t.ex när jag gick i söndagsskola hos farbror Erik (som bara hade en lunga, men som var snäll ändå) och hur vi brukade sätta upp de fina pappfigurerna av Jesus och hans polare. Det var ju både åsnor, får och en del människor.

Fatta, jag önskar mej en flanellograf, en grön, i julklapp (jaja, jag SKA skriva en önskelista). Tänk på alla härliga presentationer jag kan ha där hemma med vänner och bekanta. "Ni ser här hur kvällens fest kommer att förlöpa (jag sätter upp den lilla pappflaskan) och sen ska vi dansa (G-klaven åker upp den med). Jag längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0