Rockring

Det är farligt med sprit...
Jag var på en större fest i Stockholm, Det var väl sisådär 1500 personer som var inbjudna. Stämningen var god och det ena artistuppträdandet efter det andra avlöste varann. Däremellan dök det upp möjligheter för "oss andra" att delta i diverse aktiviteter.

Bl.a fanns det karaoke, detta jävulens påfund, som jag ändå kan hantera hyfsat bra, såväl nykter som onykter. Men det fanns andra aktiviteter att delta, och tävla, i som jag aldrig, varken förr eller senare, full eller nykter, ens varit i närheten av att  kunna hantera. Bland dessa aktiviteter kan man hitta "ROCKRINGEN". Kommer ni ihåg den? Plastringen som man med magdans-liknande rörelse får att snurra runt kroppen varv efter varv. I bästa fall...

Efter min insats på Karaoke-scenen så hamnade jag, lite slutsjungen, nedanför Rockrings-scenen där en tävling pågick. Jag satt där tillsammans med ett gäng drinkar och insöp såväl självförtroende som alkohol (Oj, så bra det gick!) samtidigt som jag tog del av rockringandet på scenen. Helt plötsligt hörde jag mej själv tänka högt: Det där med rockring.. Hur svårt kan det vara egentligen? Inte alls. Rockring är min grej.

Med ovan nämnda övertygelse äntrade jag scenen och trädde en rockring över huvudet. Snart skulle succén vara ett faktum, snart skulle ännu en seger  ha bärgats... 
Jag säger inte mer än så, men 1500 personer kan säkert återberätta det som hände. Magdansen funkade, men inte ringen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha.Jag önskar verkligen jag varit där.

2008-10-25 @ 10:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0