På väg

Det var en kväll som så många andra. Lyckliga människor rörde sej vant mellan rummen och sakta glömde vi varför vi var där. Festandet denna gång var inte ett firande utan ett avsked.  En god vän flyttar för kärlekens skull och vi hade en sista kväll ihop. 

Alla var där. "Den gode vännen" gick i slalom mellan människor, bord och stolar. Minglade, kramades och tvingade alla att säga att vi snart skulle ses igen. Och trots att vi visste att det inte skulle bli så sa vi det förstås ändå. Vi log och kramades och sa att vi snart skulle ses igen, även om det inte stämde. Det snyftades och dracks en hel del, till slut smög jag mej iväg för att slippa ta ett sista avsked. Jag svepte drinken jag fått mej serverad och vände mej om och gick ut i natten. 

Jag gick upp längs Esplanaden och träffade ett par bekanta.Tillsammans så gick vi in på en restaurang och gömde oss bland de människor vi kände bäst. De som är på väg nånstans. Men aldrig kommer fram.

Kommentarer
Postat av: Pejlert

...det luktar Lundell om detta inlägg på nåt vis. Alkoholromantik på hög nivå. BRA!

2008-10-12 @ 22:09:54
Postat av: Magstar

Hahahaha..Lundell och Bruno K Öijer.. Var skall detta sluta?

2008-10-12 @ 22:35:17
Postat av: Hasse W

Jag skulle vilja höra fortsättningen, om det finns nån. Håller med tidigare kommentar om Lundell. Snyggt.

2008-10-13 @ 00:05:09
Postat av: E

Ibland så skriver du så fint att jag blir alldelles varm i hjärtat (och ja kanske en smula tårögd)

2008-10-13 @ 08:46:43
URL: http://elliesworld.blogg.se/
Postat av: Magstar

Tack Ellie. Du värmer. Som vanligt.

2008-10-13 @ 19:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0