Fördelar med rökning

Den minnesgoda bloggläsaren kanske kan dra sej till minnes att jag slutade röka för ett år sen. Den lika minnesgoda bloggaren kanske också minns att jag, efter 11 månaders rökuppehåll, tog mej ett återfall. Återfallet drar ut på tiden. Det handlar om ett utökat feströkande. Det är nationalteaterns gamla dänga "Livet är en fest" som gör att jag i tid och otid kan motivera ett bloss med ovan nämnda motivering: "Jag feströker".

Det är f.ö ingen hejd på min kreativitet när det kommer till anledningar för att blossa. Jag har (som vanligt) funderat och kommit fram till att det finns massor av fördelar med rökning. Jag har listat några av fördelarna så att även du ska kunna bestämma dej, och börja så snart som möjligt, om du inte redan gjort det.

10 Fördelar med rökning:

  1. Cool blick.
  2. Djup sensuell stämma.
  3. Röken håller flugor och mygg på avstånd.
  4. Liten lungvolym. Använder inte upp luften för andra.
  5. Intellektuell kroppshållning.
  6. Sänker stress och minskar därmed risken för hjärtinfarkt.
  7. Solidarisk. Bidrar med mycket pengar till statskassan.
  8. Lägger inte beslag på dyra ålderdomshemsplatser.
  9. Händerna upptagna (petar inte i näsan).
  10. Rökare köper fler cigaretter än icke-rökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0