Pillergubbe

Jag har aldrig varit nån förespråkare för mediciner, typ äta tabletter i parti och minut (om det inte är helt nödvändigt). Men häromsistens, då jag efter massa skitgrubblande mådde som mus på en kattfabrik (hmm), så började jag fnula på om inte nåt litet antidepressivt piller skulle kunna göra susen.

Mina tankar föll på ett en sort som heter Tifisertal. Enligt rykten ska medikamentet ifråga vara mycket bra. Som den faktasökande individ jag är så sökte jag, och fann, en del goda vetskaper. Jag läste bl.a om biverkningar. Det var framförallt en av biverkningarna jag föll för: Självmordstankar.

Om en småtrist effekt av ett antidepressivt medel är att man plötsligt får självmordstankar så kan det väl inte vara särskilt bra. Eller..? Det här oroar mej just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0