Årets Sommarplåga - Svennebanan

Jag brukar roa mej själv med att försöka hitta årets sommarhit/sommarplåga.
Det brukar lyckas. Jag tror jag har lyckats igen, trots avsaknaden av sommar.

Trust me. Plågan blir: Svennebanan med Promoe.

Det är ironi på hög nivå. Låten är intressant.
En anti-svensk låt som ändå kommer att funka, som kommer att få den del av befolkningen som besjungs att sjunga med och dansa sommarnätterna igenom. Ingen annanstans i världen tror jag tror jag att en sån här låt skulle funka. Men här hemma i gamla Sverige så gör det det. Jag tror t o m att vi, vår vana trogen, kommer att "se över" det raljanta och liksom vända på budskapet och hylla låten. Publikum kommer att vråla i refrängen.

"Lönehelg, sup och svälj stoltheten ur en ölbutelj."
"Soppatorsk och Foppatofflor".
Promoe hånar alla Svennar och Svennarna kommer att älska det.

Om den är bra eller ej låtar jag vara osagt. It´s up 2 u.

Mvh Eder Svenne


Kommentarer
Postat av: Farbror Frej

Är det den vi ska lida av? Okaj!

2009-04-19 @ 18:56:50
Postat av: majjkell

Jag är beredd att tro dig. Vi minns ju Boten Anna allt för väl.

2009-04-20 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0