Konfetti

Jag brukar "ställa upp" när jag kan. Det blir ganska ofta eftersom bekräftelse och glada vänner är en skön drivkraft. Igår ringde Micke och vädjade om mitt bistånd. Fan. Kökfläkten har tamejsatan stått på golvet en hel månad! Vet du hur man sätter upp den jäveln?

Utan att egentligen veta så svarade jag "ja". Väl på plats gjorde jag min plikt, var t o m nöjd med hur jag ganska övertygande tog mej ann uppgiften. Enligt konstens alla regler hängde jag upp den, kopplade in den och testade förstås om den fungerade. Men jag hade inte kopplat in själva ventilationsröret upp till skorstenen och fläkten hade, som sagt, stått ett tag och samlat damm. Mycket damm. Väldigt mycket damm!


Tänk hur en lördag eftermiddag, och ett kök, helt plötsligt förgylls av ett sorts dammkonfettiregn.

Nästa projekt: Montering av rullgardin hos systersonen.

Mvh Eder Hantverkare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0