Ny mobil / ny väckare

Sedan jag började jobba tidiga morgnar har jag konstant varit ganska trött.
Av naturliga (?) skäl har jag varit som tröttast vid 04.15 på morgonen då jag ska kliva upp. Imorse blev det ett abrupt slut på tröttheten.

Jag brukar använda min mobiltelefon som "väckare". Lite lagom diskret brukar den väcka mej. Igår köpte jag en ny mobil. Den var/är inte lika diskret.

Min begåvning är begränsad när det kommer till teknikaliteter och jag hade väl inte lyckats fullt ut med att programera mitt uppvaknande till full belåtenhet. Detta visade sej genom att jag vaknade, samma tid som vanligt, till trumpetfanfarer av spansk karaktär. Mitt vanliga mjuktrötta uppvaknande var icke exsisterande. Istället så hoppade jag (ofrivilligt) rätt upp, som en katapult, och försökte desperat att stänga av signalen från "väckarmobilen". Densamma är en modell utan vanliga knappar och dessutom utrustad med ett knapplås.

Om det var knapplåset, mina torra medelålders fingertoppar, eller nånting helt annat, som var orsaken låter jag vara osagt, men det var två minuter av kaos och panik som utspelade sej på sängkanten. Hur jag än tryckte så vägrade knapplåset att ge vika. "Väckarmobilen" vägrade hålla käften! Jag stoppade in telefonen under kudden, under täcket, in i hudveck... Jag gjorde allt för att inte väcka de andra sovande själarna i min närhet.

Vad som sedan hände vet jag inte riktigt, men helt plötsligt så uppenbarade sej en touch-knapp med alternativen "stopp" eller "snooze". Jag tryckte på "stopp" och de spanska trumpetfanfarerna slutade lika tvärt som dom börjat. Resultatet av gryningskampen var att jag, till min förvåning, konstaterade att jag var pigg (trots bara 3 timmars sömn). Det har inte hänt förr.

Jag ser med spänning fram emot morgondagens (pigga?) uppvaknande.

Mvh Eder spanke fanfar


Kommentarer
Postat av: Fredrik Gustafsson

Fy fan vicken jävla morgon. :))

2009-04-28 @ 12:31:02
Postat av: Fredrik Gustafsson

Fy fan vicken jävla morgon. :))

2009-04-28 @ 12:31:17
Postat av: Stefan E

Sådär ja!! Nu är det problemet löst.En ny svårmedgörlig telefon var allt som behövdes för att få igång dig på morgonen Mange...



Hepp!!

Gott formulerat som vanligt..

/S



2009-04-28 @ 15:43:57
Postat av: Monkan

Väckare är inget kul, men en bra story.

2009-04-28 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0