This is me

Snart har jag bloggat i två år. Det här är inlägg nr: 1233
Det har med jämna mellanrum frågats vem jag är.
Det kanske är på tiden att jag presenterar mej lite mer ingående.
Till min hjälp tar jag en presentation från en f.d arbetskamrat och byter ut innehållet mot det som, delvis iaf, är Magstar.


This is it:
Hej! Jag är Magstar. Inte alls nån stjärna, annat än för mej själv.

Jag är summan av alla människor, händelser, erfarenheter och ödets nycker som kommit i min väg. Jag är son till en man som är rektor och skolledare, numer pensionär med astma. Jag är dessutom son till en kvinna som är talpedagog och som i hela livet gjort allt och lite till för sina barn och som fortsätter på samma väg. Inte alltid helt sunt.

Jag är pappa till en son (som börjar bli väldigt stor) och mamma till en hund.

Mitt dagliga värv utespelar sej på en radiostation, med många lyssnare, mellan bergen, vid havet, mitt i Sverige. Jag är före detta lärare, före detta säljare, före detta egen företagare, före detta kriminalvårdare, före detta terapeut, före detta sambo, före detta husägare. Jag har jobbat i ett par butiker, jag har jobbat på fabrik, på rockklubb, och en vecka som städare. Då var jag nära att bryta ihop. Tur i oturen så ramlade jag nedför en trappa och därmed var min tid som städare över.


Jag är musikslukare, rocker, discodocka, reggaenörd, f.d nikotinist, halvalkis, singel, bög, kompis, kusin, brorsa och vän. Jag tycker om mat, vin, sällskap, ensamhet, hundar (en hund iaf), musik, böcker, film, årstider och människor. 

Jag är en varken tävlingsmänniska eller karriärist, men har lik förbannat ambitioner. Jag är ganska naiv, ärlig, hyfsat smart, lagom korkad, snäll, egocentrerad, modig, kärleksfull, jävligt skör, stark och faktiskt ganska bra.


Jag är realist, liberal, fokuserad, förvirrad och full av tvivel och drömmar.

Jag har ett gott självförtroende, men en lite sämre självkänsla.

Jag behöver sätta ord på tankar, vilket jag helst gör själv eller med vänner. Ibland kan det hända att jag t o m gör det här på bloggen. Men ofta förhåller jag mej ganska ytlig. Min integritet är viktig. Jag vill förstå vad som händer och varför.
Ni som läser min blogg: Tack. Kommentera gärna mera.


Kommentarer
Postat av: Annica

Tack. Mycket roligt att få veta lite mer om dig.

2009-04-01 @ 20:48:13
Postat av: Peter E.

du verkar vara ungefär som jag tänkt mig. jag återkommer med några frågor som dök upp. /Peter

2009-04-01 @ 21:40:23
Postat av: Pejlert

Vilken bra beskrivning! Du kan lägga till att du har en ganska bra självbild, om än aningen negativ! ;-)

2009-04-02 @ 11:34:40
Postat av: Oskar

Du är också kusin, och kanske för dig något oväntat, något av en förebild. I alla fall min.

2009-04-02 @ 13:18:11
Postat av: Lage

Du är fin, Magstar. Det har du alltid varit och kommer alltid att vara. "Du är en stor å stark karl, något minder än jag...."

2009-04-02 @ 22:45:26
Postat av: MAGSTAR

Oj!! Blev riktigt rörd av svaren.

Tack Magnus, "Lage" (som egentligen heter Anders) och Oskar (visst inte att du läste) + Annica och Peter.

Oskar: Jag lägger till "kusin". :-)

2009-04-03 @ 05:56:05
Postat av: madde

Du får mig alltid att skratta o få mig på bra humör när det behövs o älskar "Bubbel" ett stort plus :)

2009-04-03 @ 14:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0