Dagboksbloggen

Idag har jag varit ganska aktiv (för ovanlighetens skull).
Först åkte jag och bokade tid för "rekond" på bilen. Efter det hälsade jag på mina vänner Peter & Annika i Vikarbodarna. Jag testade min nya kamera på Annikas orkidéer. Bilder kanske kommer när jag vet hur jag får dom från kameran och vidare in i datorn.

Vidare lånade jag Peters lilla röda sportbil och åkte till Galtström och sedan till Skatans Fiskeläge där jag köpte rökt sik. Det kan tänkas komma bilder även på sportbilen. Efter bilåkning och umgänge åkte jag tillbaka till stan, åt middag med syster, hennes söner och Hampus. Grekiska köttbullar gjorda på lammfärs. Jävlar vad gott det var.

Utanför min våning (gillar att kalla lägenheten för "våning") pågår Drakbåtsfestivalen. Återigen är det livat värre, vilket får mina tankar att än mer "gå igång" på stugan jag visat bilder på i tidigare inlägg. Natur, lugn, fixande och i viss mån avskiljdhet från människor kännns allt mer påtagligt. Men måste försöka släppa den tanken, även om en intressent hörde av sej för delägarskap.

Nu tar jag det lugnt i soffan. Jag har proppat i mej mediciner de senaste dagarna och därför är "utgång" inte det som ligger närmast i tankarna. Imorgon ska jag försöka fortsätta aktiverandet och ev. krogjobba.

Ja, det var väl allt i det här lite udda dagboksliknande inlägget. Hörs!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0