Fredag dårå

Väckarklockan, den muntergöken, ringde som vanligt 04.15.
En kvart senare kom taxin som ytterligare 5 minuter senare dumpade mej på jobbet.
Jag varken var eller är pigg. Har därför försökt med affirmationer. Nu igen.

Har sedan arla morgonstund käckt hojtat för mej själv:
"Jag är piggpiggelin!" 
"Ojsan så utsövd jag är!"
"Halli hallå, idag är jag pigg, hör ni."
"Pigg, vaken, på hugget, alert!"
Och andra varianter på samma tema.

Avsikten med utropen är att det kanske blir sant om jag säger det tillräckligt många gånger.

Har också testat med:
"Vad rik jag är!"
"Och snygg & smal!"
"Och populääääär!"

Slängde i hastigheten in:
"Jag är ihop med Carl-Philip".

Nu jävlar!!
Cross my heart and hope to die.

Kommentarer
Postat av: Fredrik W

Funkar det med alla tillrop?

2009-02-13 @ 20:53:47
Postat av: Julia Bergå

Önskar dig en trevlig helg. Tror det behövs efter allt som din vecka verkar ha bjudit på. ;-)

2009-02-13 @ 23:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0