Ännu ett besök hos Satan

Jag stegar in i väntrummet och regrederar på 18 sekunder. Jag är 11 år. Igen.
Jag försöker läsa en tidning, men jag kan inte koncentrera mig på vad det står. Tankarna studsar. Inne i skallen börjar jag repetera svar på de tre frågorna jag vet att jag kommer få.

Satan: Använder du tandtråd varje dag som jag sa åt dej förra gången?
Magstar: Ja.
(Det är lögn. Jag använder bara tandtråd ungefär en gång i veckan, utom dagarna innan besöket hos Satan, då intensivdrar jag tråden mellan gaddarna).
Satan: Äter du flourtabletterna som jag rekommenderade?
Magstar: Jajemensan.
(Det är också en fet lögn. Jag äter flourtabletter ibland när jag kommer på det. Jag kommer inte på det sex gånger om dagen som det står på burken. Snarare sex gånger i månaden, om ens det.)
Satan: Borstar du tänderna ordentligt? Visst köpte du en ny eltandborste?
Magstar: Ja och Ja. (Det är sant. Får jag en plastleksak nu?)

Helvetesvisiten är över på kvart. Då har Satans hejdukar hunnit ta fyra röntgenbilder. Satan själv har tittat och nickat och sagt "det ser bra ut det här, men du har en visdomstand som måste dras vad det lider". Sedan har Satan slipat på tre tänder och verkar nöjd.

För besväret ger jag Satan 1000 kronor.
Får jag någon plastleksak?
NEJ

Kan någon tala om för mej igen varför jag gör det här varje år?

.

Kommentarer
Postat av: Sara Forsberg

Kan erinra mig hur det är att gå till tandläkaren. Jag tror du går dit varje år för att du vet att annars kommer det att kosta dig mer än 1000 kr. Rätta mig om jag har fel.

2009-02-20 @ 15:30:49
Postat av: Micke

fan va surt med tanläkaren veckan före löning

2009-02-20 @ 16:28:02
Postat av: pia messerschmitt

Byt tandläkare! Jag får plastleksak när jag varit hos min. Ibland får jag dock påminna honom! Vet inte om Maken också är så duktig att han får leksaker. Jag har i alla fall aldrig sett några här!

2009-02-23 @ 18:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0