Winterwonderland

Jag är sällan sen att "tycka till" om saker och ting. Man skulle nog kunna säga att det är lite av mitt signum. Det är på gott och ont kan jag lugnt säga... Nu måste jag i all korthet "tycka till" om vintern som pågår.

JAG ÄLSKAR VINTERN!   (jepps, det där är själva tyckandet)

Oftast så brukar vintrarna i vårt område vara relativt snöfattiga, temperturen fladdra omkring som om golfströmmen tagit en ny väg in i Bottenhavet. Det brukar inte vara helt ovanligt med -14 på morgonen förvandlat till +2 på eftermiddagen. Snön kan ena dagen vara riklig för att sedan ha förvandlats till brun blötsörja. INTE KUL! Så kan det få vara i Sthlm eller på Västkusten, men inte här... Nänämensan!

Nu har det varit RIKTIG vinter hyfsat länge. Mycket snö och lagom många minusgrader håller mej på toppenhumör, trots mina tidiga morgnar med efterföljande trötthet. Att gå ut genom porten klockan 04.40 och mötas av kall och hög vinterluft är fantastiskt. Det är egentligen den enda anledningen att vara glad vid den tiden.

VINTER ♥ MAGSTAR = Sant !!

.


Kommentarer
Postat av: Tove

Men jag fryser hela tiden.

2009-02-10 @ 11:30:30
Postat av: madde

håller med fullständigt, så kom ut på landet o känn på lite riktig vinter.Skoter o kolbulle kanske?

2009-02-10 @ 15:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0