Ostkrumelurer

Bästa Fia och Lage. Apropå gårdagens inlägg.
Då jag sjäv begagnar, och varierar, mej av såväl ordet "bågar" som "krokar", vad anbelangar Cheez doodles, så gjorde jag en koll på Google. Söker man på "Ostkrokar" får man 9850 resultat. Söker man på "Ostbågar" får man 63100...
Detta betyder, i min enkla, lilla slutledning, att det är fler som säger "bågar" än "krokar". Vilket iofs inte alls behöver betyda att det är rätt. Översätter man ordet "doodle" från engelska till svenska så betyder det ungefär "krumelurer" (vilket härleds till "klotter" och blir därför obegripligt i sammanhanget). Det senare sett ur OLW´s perspektiv
 .
Tittar man på konkurrenten så blir det enklare:


Vill man vara tjurig så finns det ingen produkt som heter ostkrokar, men ostbågar finns, men vi kan väl konstatera att i sann demokratisk anda så är det ok att säga det man tycker passar, så länge man gör sej förstådd. Nu frukost:
 


Kommentarer
Postat av: Jesse

Jag säger ostbågar.

2009-07-05 @ 15:56:42
Postat av: Lage

Gjorde en gallup, se nedan

Heter det ostKROKAR eller ostBÅGAR?



Ostbågar

80.9%



Ostkrokar

15.9%



Resultat

3.1%



Totalt har 414 användare röstat.



2009-07-05 @ 23:13:42
Postat av: pia

Det är fulltsändigt självklart. Det heter ost krokar. Och kom inte dragande med Estrella som måttstock. De är fullständigt oätbara.

Jag borde veta. Det är väl minst 15 av mina överflödskilon som kommer från prickiga påsar. Krokar, alltså. Och det kommer jag att lära din gudson också. Så det så,

2009-07-10 @ 21:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0