Sten, sax, påse

Alltså, det här med "sten, sax och påse".
Jag förstår varför saxen slår påsen, och att stenen slår saxen är ju rätt självklart, men det här med att påsen slår sten är ju helt flängt. Hur går det till? Stenen lindar sej runt påsen så att den helt plötsligt inte kan röra sej och knacka skallben? Hmmpppffhh...

Varför kan påsen inte göra samma sak med saxen?
Och kom inte dragandes med att saxen klipper sej ut ur påsen och sånt skit.
Skit i saxen.

Hur kommer det sej i så fall att påsarna inte vinner oftare i vardagen? Varför är de inte hyllade mer än de är? De vinner ju i så fall mot allt de bär runt på. Spöar fan varje grej jag bär hem från affären. Alltid. The påse should be the maddafacking masterking of sten, sax, påse.

Är det så? Icke!

För grejen är ju den att påsen vinner fan aldrig.
Stenen spöar påsen lätt.

När jag spelar sten, sax och påse (vilket jag iofs sällan gör) väljer jag alltid sten.

När nån sen HÄVDAR att de slagit mej med påsen boxar jag dem stenhårt rakt i fejjan med min knutna näve och säger: "Oj fan, sorry, jag trodde påsen skulle skydda dej".

Kommentarer
Postat av: Lage

Det var bättre på stenåldern, då fanns varken sax eller påse.....alltid oavgjort :)

2009-07-04 @ 23:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0