Etthundra saker man inte alls behöver veta om mej, men som ni får veta ändå.


1. Jag går omkring i morronrock kl 12.30. Det är tisdag...
2. Jag skäms inte ens för det.
3. Jag måste gå på banken idag och förvalta mina penningar/fonder.
4. Jag måste också fixa ett nytt presskort.
5. Men är så fåfäng när det gäller fotot att det aldrig blir av.
6. Jag är inte konflikträdd.
7. Blir lätt arg, men det går fort över.
8. Det händer att jag känner mig som Homer Simpson.
9. En vän irriterar sej över att jag alltid dricker samma vita vin. Men jag gillar det.
10. Och kaffe. Gärna med kardemumma i. Eller Espresso.
11. Jag har ansat kroppshår.
12. Mitt största mål med tillvaron just nu är att bara må bra. Löjligt va?
13. Punkt 12 bör kompletteras med drömmar om en sommarstuga.
14. Jag sköljer sällan eller aldrig frukt och grönsaker.
15. Utom ibland när min syster säger åt mig, med då är det bara för hennes skull.
16. Min pappa, jag, min son och en av mina systersöner heter Johan i 2:a-namn.
17. Jag får ont i kroppen när min son är stressad av prestationsångest.
18. Jag tycker det är viktigt att vilja utveckla sej, och att vara ödmjuk.
19. Jag tycker det bästa med att dricka kaffe är min "privata" mugg.
20. Jag har f.ö väldigt många olika kaffemuggar i köksskåpen.
21. Jag mardrömsfantiserar om att jag ska ramla från balkongen.
22. Mitt hår verkar inte bli lika blont som vanligt den här våren.
23. Jag tyckte det var väldigt roligt att vara husägare och ha höns.
24. Jag har dåligt samvete för att jag inte hinner med allt jag borde.
25. Jag tjuvröker. Och saknar snusandet.
26. Jag gråter när jag ser på film. Inte alltid.
27. Jag börjar ofta träna. Jag slutar lika ofta.
28. När solen lyser ute och jag är inne får jag solbrändhetsstress.
29. Jag skulle vilja skriva en bok.
30. Men jag har inte aning om vad den skulle handla om. Boken alltså.
31. Jag klarar inte av att inte ha en funktion.
32. Mina fötter verkar ha växt. Precis som magen. Usch!
33. På mitt bankkonto har jag mer pengar än vad jag trodde.
34. Jag blir irriterad på alla ungdomar med adidasbyxor.
35. Jag borde banta.
36. Jag är trött på att skicka sms. Vill hellre prata.
37. Höjdpunkten i mina morgonvanor är när jag borstar tänderna.
38. Jag tänker inte så mycket på vad andra tycker om mej. Bara lite.
39. Jag blir trött på när folk vikthetsar och pratar om dieter.
40. Jag vikthetsar själv. I smyg.
41. Jag är inte särskilt pryd.
42. Men blir generad av andra som inte är det.
43. Jag undrar om jag skulle vara mer intressant om jag var lite mer neurotisk.
44. Jag tycker det ser äckligt ut när folk röker. Ändå gör jag det själv. Idiot!
45. Jag längtar efter att få sova flera morgnar i rad.
46. När jag är trött är jag irriterad. Hela tiden. Och söt. Haha...
47. Jag skulle kunna leva enkom på entrecote och fisk. Och tomater.
48. Jag gillar inte att baka.
49. Men gillar att laga mat.
50. Jag bor på 130 kvadratmeter och gillar ca 103 av dessa.
51. Jag föredrar Stockholm framför Göteborg.
52. Jag skulle vilja flytta, men vet inte till vad.
53. Jag tycker, på riktigt, om att umgås med min familj numer.
54. Jag lägger stor vikt vid att vinna över en viss kamrat när vi spelar TP.
55. Jag är en oerhört dålig förlorare i förhållande till honom.
56. Jag blir barnsligt lycklig av min hund. Oftast. Inte alltid.
57. Att hålla föreläsningar ger mej svårartad prestationsångest. Jag låtsas kunna nåt.
58. Jag blir ledsen av otrohet och droger. Även om det bara är på film.
59. Jag tycker jag är bra på att inreda mitt hem, men just nu känns det lite trist.
60. Jag skulle kunna tänka mig att gå till Ica i fula mjukisbyxor i Sundsvall, men inte i Härnta.
61. Jag byter position flera gånger medans jag sover.
62. Jag vaknar lätt.
63. Jag äter fort.
64. Jag blir äcklad av folk som tuggar med öppen mun och slafsar med maten.
65. Jag gillar att städa och att ha ordning omkring mej.
66. Jag gillar att jag fick en löneförhöjning som heter duga.
67. Jag gillar att köra bil.
68. Gärna med nån jag tycker om i passagerarsätet. Eller ensam.
69. Jag blir allt sämre på att prata i telefon.
70. Kanske beroende på att min hemtelefon inte funkat på 2 månader.
71. Jag slipper å andra sidan alla telefonförsäljare.
72. Jag blir orimligt lycklig av vänskap. Gråter av motsatsen.
73. Jag blir panikslagen när jag tänker på att mitt barn kan dö före mej.
74. Jag längtar ibland, motvilligt, efter en person ur det förflutna.
75. Jag blir uttråkad av museum. Inte alltid, men ofta.
76. Jag blir lite kär i människor som kan skriva bra.
77. Och skulle ha svårt att bli förälskad i någon som inte kunde uttrycka sig i skrift och tal.
78. Jag har ledsnat på att bara duga ibland för somliga.
79. Därför väljer jag, på samma sätt, bort de som jag kallar för "somliga".
80. Jag hoppas fortfarande på framtiden.
81. Jag läser nästan bara tidningen för att jag känner att jag borde göra det.
82. Jag läser hellre via nätet.
83. Ibland tänker jag att det vore kul att jobba med nåt helt annat.
84. Samtidigt så älskar jag det som jag jobbar med nu.
85. Jag hatar att känna mig dum.
86. Jag är så glad, och mår ofta så bra, att jag blir misstänksam.
87. Jag skriver mina stolpar inför ex föreläsningar i block m icke linjerat papper.
88. Om jag skriver fel så skriver jag om alltihop. Dumt!
89. En av mina närmsta vänner har jag känt sen jag var 4 år.
90. Stefan har jag också känt länge. Vi är födda samma dag, samma år.
91. Jag kallar min son för "min bäbispojke". Så han hör det.
92. Jag brukar säga att jag är "mamma" till min hund. "Exxet" var pappa. Knas!
93. Sist jag skrattade så jag grät var när min kompis ramlade ner i ett dike.
94. Jag gillar att skrota omkring på "loppisar". Sommarskoj.
95. Förutom att gå på banken så MÅSTE jag köpa nya sockar idag.
96. Jag har ett pussel som heter "Fester, kalas och bröllop" som jag inte får ihop.
97. Pusslet är på sisådär 10 bitar, men ändå passar dom inte i varann.
98. Jag är inte sminkad. Idag heller.
99. Vad jag däremot är: Hungrig.
100. Nu ska jag äta lunch.

Mvh Eder Listige


Kommentarer
Postat av: Taykee

Ambitiöst, mannen.

2009-05-26 @ 13:53:34
Postat av: Sara Forsberg

Kul info. Kram

2009-05-26 @ 19:39:43
Postat av: TJ

Jag gillar verkligen dig, Mange! Kram

2009-05-26 @ 23:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0