Mischmasch

Efter det redovisade nederlaget, i förra inlägget, så försöker jag repa mod och skapa en adventsstämning. Mina vinröda sammetsgardiner är på plats (det andas fortfarande klass, porr & drama), en ljusstake för fyra ljus är framplockad. Men jag har problem. Allvarliga problem.

Jag brukar (eller brukade) vara en ganska bestämd herre med klara åsikter, och tyckanden, om vad som passar ihop och vad som inte passar ihop, men nu har det kört ihop sej. Jag stångar mej blodig i en återvändsgränd. Frågan som grumlar mitt sinne är: Kan man kombinera vinrött med klar-/julrött?

Mitt egent spontana svar är "nej", men jag vet inte om det är på det viset eller om det är mitt konventionella, konservativa, jag som talar. Jag har konsulterat min vän, stilikonen Kanin, som på frågan ovan, pedagogiskt, svarde: Det funkar! Till julen funkar rött till allt. Men i slutänden är det nog magkänslan som är bäst.

Just det! Rött funkar, men magkänslan säger ifrån. Tycker mitt tidigare ganska stilrena hem ser ut som en konstig mischmasch à la white trash. Men då jag, som kanske framgått, känner mej mentalt vindögd så låter jag nu det vinröda och röda, i sällskap med lite grått och vitt, leka tillsammans ett tag. Om jag vänjer mej, och deltar i leken, låter jag vara osagt. Jag återkommer i ärendet.

Emotser svar från eventuella, barmhärtiga, medmänniskor med tycke för juliga känslor, inredning och mitt psykiska mående. 


Kommentarer
Postat av: Claus

NEEEJ! Det passar inte ihop.



Jag har också blandat:/ Men, det funkar, om man stänger av hjärnan. Ibland är det inte så svårt.

2009-11-30 @ 20:06:48
Postat av: Ulla

Neeej, det passar inte. Jag hade det precis så förra julen med vinröda gardiner trots mina ganska julröda sofföverdrag. Men det var inte snyggt... Och i år får dom vinröda ligga kvar i gardinlådan.

Jag är definitivt ingen stilikon men det vände sig t o m i min okänsliga stilmage.

2009-11-30 @ 21:53:47
Postat av: Kattis

Jag säger emot även om jag inte haft färgerna ifråga själv. Känn efter några dagar. Det enda som begränsar är du själv.

2009-11-30 @ 22:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0