Lasses låt, med Ane.

Året var "första halvan på 80-talet nångång"...
Min vän Lasse, som jag dessutom delat boende med, försökte ta sitt liv.
Min bil har aldrig gått fortare än den morgonen han ringde.
Trots situationen, eller kanske tack vare (?), så hörde jag Cyndi Lauper i bilradion. Hon sjöng "True Colors". Hon sjöng lugnande. Hon sjöng för mej. Hon sjöng, på nåt vis, om Lasse.

Många år senare intervjuade jag Ane Brun och "föll".
För något år sedan spelade hon in "True colors". Jag gråter fortfarande när jag hör den.
Den är fortfarande "Lasses låt".


Kommentarer
Postat av: Karin Berglund

Vacker låt. Jag brukar inte gilla covers, men bra med Ane.

2009-10-04 @ 23:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0