Still going strong

Jag tror att jag just nu håller på att slå något slags lathetsrekord.
Förutom jobbandet, på jobbet alltså, blir det inte mycket gjort.
Jag för, trots latheten, en dialog med mej själv.

- Öh, Mange. Det är varmt! Kan du öppna fönstret?
- Vaffan! Orka gå upp! Du får klä av dej istället.

- Jag vill ha kaffe, men det är slut. Vad ska jag göra? Handla?
- Jobbigt. Jag tycker vi köper kaffe på Statoil. Det är närmare, och så slipper vi koka kaffe själva.

- Jag vill ha mat, men vi har inget hemma.
- Jo då. Vi har apelsiner och jordnötter och potatis.

- Ska vi göra något idag, eller får man ligga i sängen och titta på film?
- Tyst, jag ser redan på film ju. Stör inte.

Och ja, jag vet att rubriken är missvisande. Jag är inte så strong. Men latheten överskuggar alla mina andra karaktärsdrag just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0