Apropå väder


Som sagt: Satan i gatan, hur mycket regn kan rimligen ramla ner från himlen samtidigt?


Jag skulle bara ta mig ungefär 300 meter till min bil (jag har promenerat hela veckan), men småspringer man 300 meter i bitvis vadhögt regnvatten och gud häller hinkar med vatten över huvudet på en samtidigt så hinner man bli ganska blöt. Hela Sundsvall var som en enda stor wet t-shirttävling. Det blev bara 150 meter (75 meter t o r) sedan ringde jag Taxi. Men jävlar vad blöt jag blev iaf. På torkställningen hänger mina skor, hood och jeans och droppar, fast det var flera timmar sedan jag kom in. Nu ska jag dricka en espresso. Väder är coolt. Typ. Jag tror väder ska bli min nya hobby.

Kommentarer
Postat av: Karin Berglund

Fy, vad det regnade. Tror väderhobbyn kan vara givande. Eftersom att alla pratar om vädret så skulle du vara navet i alla sällskap, men det kanske du redan är? Önskar dig en fin helg. / Karin

2009-09-04 @ 15:30:26
Postat av: Mozet

Det är dom dåliga dagarna som gör att man gillar solen ännu mer när den visar sej. Desssutom har man en fullgod anledning att ligga inomhus när det regnar, när man är ledig i alla fall.

2009-09-04 @ 17:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0