Att ligga

Jag har sovmorgon idag. Väckaren ringde således inte 04.20 som den brukar.
Anledningen till möjligheten att ligga lite längre är att jag ska sitta i planering inför fortsättningen på kampanjen "Världens barn". SR och SVT har stor del i den insamlingen.

Trots detta ansvar (?) så konstaterar jag lite bittert (eftersom jag inte behövde kasta mej ur sängen på 2 sekunder) att vissa personer (läs: Magnus) passar bäst i horisontellt läge. Har legat i sängen och kollat upp i taket och sedan förflyttat mej till soffan och närheten till tv´n.

Nu funderar på hur jag ska kunna utnyttja den här fallenheten att ligga. Ni som har lite större referensramar än jag: Finns det något jobb man kan utföra liggande som inte innefattar prostitution?

.

Kommentarer
Postat av: Marika

Kommer osökt att tänka på en sådan där bilmek som ligger på rygg på nåt som ser ut som en skate-board och åker ut och in under bilar.

2009-09-16 @ 09:25:57
URL: http://nynjure.blogspot.com
Postat av: MickeB

Astronauter verkar ligga en del, fastspända iofs. Åtminstone om man tittar på Apollo 13 med Tom Hanks.

2009-09-16 @ 09:51:07
Postat av: MAGSTAR

Hahaha. Bilmek och astronaut... Ja, jag säger då det. Får nog fortsätta sitta på radion.

Min bästa kompis fr skoltiden var förresten 2:a, efter Fuglesang, i "Astronautskolan". Tydligen är 2:a inget som duger när det kommer till rymden. Han är, så att säga, jordnära fortfarande.

2009-09-16 @ 10:00:25
Postat av: Marika

Du kan ju "ligga i..."

2009-09-16 @ 10:30:56
Postat av: Stefan_E

Psykolog?! Ligga i en divan och fråga : Hur menar du nu? utveckla....

2009-09-16 @ 10:32:30
Postat av: JE

Vad är det för fel med att vara hora? Världens äldsta yrke. Prostitution is da shit!! I can pay,baby! Lay down!

2009-09-16 @ 11:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0