Det är fint med service under lunchen


Idag har jag ätit lunch med en kamrat på ett ställe som förmodligen måste ha Sundsvalls otrevligaste personal. När andra servitriser säger ”Hej!”, ”Välkomna!” eller ”Vad får det lov att vara?” till nyanlända gäster ryter psychoservitrisen på det här haket istället:
DRICKA?!? och spänner ögonen i en så man nästan dör av skräck.

Det är lite därför jag går dit ibland.
Varje gång jag möts av psychoservitrisen blir jag på ohemult bra humör.
Mitt sällskap, som varierar, ryggar förskräckt tillbaka. Lika kul varje gång. 

Hur kan någon ens vara så där otrevlig på allvar?
Idag kom hon och tog våra tallrikar innan vi ätit färdigt.
I en paus under ett samtal dök hon upp från ingenstans och "vips"
så var tallrikarna borta.

När jag en stund senare påpekade att kaffet var slut så svarade hon
något i stil med
AOWAHHH!!!  En härlig kvinna!

Kommentarer
Postat av: Lage

Soppnazisten?

2009-09-07 @ 23:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0