Familjen

Jag har haft en konstig förmåga att bli polare med anställda på Shellmackar. Inte så att jag umgås med dom på fritiden, men när jag kommer in på en Shellmack så dröjer det inte länge förrän stämningen är typ "familjär". Så har det varit, men inte längre.

Nu har jag bytt "familj". Sedan jag började parkera bilen i ett garage, ca 6 dgr i veckan, så åker jag taxi. Varje morgon väntar en bil vid porten för att ta mej till mitt arbete. Min nya familj är Taxis växeltelefonister och chaufförerna i samma bransch.

- Taxi.
- Hej, Magnus här.
- Hej Magnus. Ska du åka taxi nu igen. Hahaha. Esplanaden som vanligt?
- Jajamensan.
- 4.30 eller tar du sovmorgon till 4.40? Hihihi.
- 4.30 blir bra.
- Ditt konto har jag, så då kommer vi.
- Grejjt!
- Sov gott, Magnus. För du ska väl lägga dej snart? Kan du inte spela Bryan Adams imorgon? Är det inte jobbigt att börja så tidigt? Jag hör dej varje dag! Du, vad hände med han "den där" som du jobbade med förra året? Kul att Tullamaja är tillbaka? Vad heter den andra tjejen? Det var nåt konstigt namn.. Kul att lyssna iaf. Jaja. Sov så gott. Vi hämtar dej som vanligt imorgonbitti. 4.30. Visst var det så? Sköt om dej. (klick)
- Eehh.. Ja...



Kommentarer
Postat av: Ante

Fan Lejon. Du är en jävla social kuf.

2009-09-15 @ 23:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0