Frågorna hopar sej

Jag hörde på en grannkanal (till P4, det var P1) att sommaren inte är slut ännu. Det är för tidigt att lägga upp shortsen på vinden. Sommarvärmen har nog bara tagit en paus. Det kan komma mer värme. De har intervjuat en meteorolog på SMHI. Faan tro´t, det där med mer värme, med tanke på kaskadvindarna och monsunregnet som mötte mej i morse när jag klev ut genom porten.

- Väldigt många människor har ringt till oss och frågat om hösten är här i och med allt det här regnet. Men det är den inte. Så sa han, den där meterologen.

Och det känns ju fint, i och för sig. Men jag tycker ändå att inslaget lämnar fler frågor än vad den ger svar.

Vilka är alla de här människorna som har ringt till SMHI för att få reda på det här? Hur ser de ut? Vad gör de på dagarna? Vad har de för intressen? Vad äter de till frukost? Varför måste de veta om hösten har kommit eller om det bara är en tillfällig kallfront?

Och vem lägger upp sina shorts på vinden över vintern? Jag bara undrar...

Kommentarer
Postat av: Ragga De Gosch

Jag lägger bara upp dem när de är för långa för att vara kortbyxor, men inte på vinden. ;-)

2009-09-04 @ 13:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0