Idag: Käkshow

En kamrat  kom förbi på sin lunch för att se hur jag mår (jag mår bra nu).  

Han har fått någon slags inflammation i käken. Han kan bara öppna munnen halvvägs. Det är helt sjukt festligt att titta på honom när han äter. Som att gå på museum eller bio, men bättre. Mycket bättre.

Först formar han maten på gaffeln till en platt massa. Sedan för han gaffeln mot sin halvöppna mun. Stannar till och siktar in sig. Sedan pressar han in maten mycket precist i öppningen. Med precision.

Mycket fascinerande och underhållande.

Jag ska försöka lura hit honom igen, förmå honom att inta även sin middag här. Ni är alla välkomna till Stenstan för att ta en titt på freakshowen. En guldtia i inträde. Jag bjuder på jordnötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0