Shame

Idag har jag gjort det skamliga. Nej, inte visat könet för en grupp skolbarn. Inte heller har jag sjungit med i Tomas Ledin-låtar framför nyktra människor.

Jag har varit på ett av mina, numer återkommande, Lidl-besök.

Den här gången struntade jag i mitt vanliga låtsasvarv genom butiken. Jag gick rakt på grönsaksdisken, utan att passera gå eller in i fängelse. Förutom de obligatoriska broccolibuketterna och blomkålshuvudena så blev det även ett knippe selleri.

Jag tycker inte ens om selleri. Dumt!

Kommentarer
Postat av: Stefan_E

Men Magnus..."Hoppsan Kerstin" say after me please..."Lidl is daa shit!"

Där finner man en grönskande frukt/grönsaks kavalkad och mejeriprodukter från Sverige numera...sen finns det ju lite udda sortiment också...såsom rattmuffar,datorer,arbetshandskar,en cafégrupp.....men det är sånt man får ta...

2009-09-23 @ 12:10:10
Postat av: Sixten

Och vad använder herrn broccoli och blomkål till? Blomkålsmos typ Skaldeman.

Är det en sån harakiridiet, typ - "Vad får vi till middag idag farsan? - FETT!"



alternativt broccoli för att;

ät och slipp alzheimers, det är bra för lungorna, det skyddar mot hjärtinfarkt, det hjälper mot bröstcancer



men ... choklad är nyttigare än broccoli och mycket plattare.

2009-09-23 @ 13:33:39
Postat av: MAGSTAR

Bästa Stefan & Sixten!

Mycket riktigt så är det så att Lidl numer har svenska grönsaker och, framförallt, bra priser på desamma. 46 kr/kg på Ica för blomkål, 12 kr på Lidl, som exempel.

Såväl broccolin som blomkålen inmundigas för att det är gott och nyttigt, men det finns också ett inslag av Skaldeman/fettdoktorn/Gi i mina matvanor numer. Kan jag slippa bröstcancer så är jag tacksam.

2009-09-23 @ 14:05:25
Postat av: Sixten

Det var väl det jag tänkte, min vackra kropp är snart till bredden/smalen byggd av blomkål, broccoli och fett ;-) Jag går utan förklädnad och dessutom helt ogenerat till Lidls blomkålslådor.



Utan att vara hundraprocentigt säker så tror jag att risken för bröstcancer för din del är relativt liten men om du känner dig orolig tycker jag att du skall beställa tid för mammaografi. Återkom gärna och berätta hur det gick.

2009-09-23 @ 14:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0