Fånga dagen

Försökte få ihop alla mina jobbsysslor inom arbetstidens ramar, trots två extramöten. Gick sisådär. På väg hem lossnade huvudvärken som signalerat sin ankomst under hela morgonen. Just nu känns det som om skallen ska spricka. På riktigt. Spricka som en bakpotatis. Jag sitter därför och försöker koppla av med lite planlös slösurfning, samtidigt som min kropp bearbetar den tablett av värkkaraktär som jag svalt ner med ett glas vatten. Funkar sådär. Det skavde inte direkt mindre när jag nyss landade på en blogg med underrubriken "Carpe Diem".

Det är något läbbigt med människor som använder carpe diem som sitt livs motto. Jag vet inte varför, men jag tycker att det känns.. Eeeh.. Ja, låt oss säga "tacky".

J
ag får bilden av en hårt sminkad och platinablonderad brud med Restylane-läppar, som suger i sig två pack Prince light om dagen. Minst. Hon brukar hasa omkring busstationen i sina gråmelerade mysbrallor med hängröv, medan hon diggar till Katie Perry och Rihanna i sin mp3-spelare. Hon hoppade av gymnasiet och började i kassan på Coop. Nu är hon arbetslös men det är lugnt, hon hann i alla fall spara ihop penagr till svanktatuering. Det står "Carpe diem" i kinesiska tecken.

Jag tror att jag ska ta en Alvedon forte till och slökolla lite på tv istället.
Det är onsdag idag. Det gäller att fånga dagen.

Kommentarer
Postat av: Timo

Vad ska man säga? Pricksäkert! ;)

2010-04-28 @ 20:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0