Vänner, duva, fluga.

Gårdagskvällen spenderades med goda vänner (Tack!). På inkomstsidan blev det god mat, "skumpa", "rött" och den gamla klassikern "Irish coffee". Tror det var 10 år sedan jag drack en sådan senast. På utkomstsidan fanns bl.a döden, relationer, änglar och andar, skratt och (tro´t eller ej) tovning! Ett tovat litet hjärta är det mest konkreta minnet av kvällen...

Vaknade med en solig stenstad utanför fönstret. Tog den lille hunden på promenad och när vi återkom till hemmet så hade vi besök. I vardagsrummet satt en DUVA! Eller satt och satt... Den jobbade febrilt, i bästa kamikazestil, på att krossa sin skalle mot alla fönster i rummet. Naturligtvis lyckades den missa den enda öppna passagen till friheten, den stora dörren mot balkongen. Efter diverse mankemang lyckades jag iaf fånga fjäderfäet och slängde ut densamme. Drog mig till minnes när en stor hök tog sig in i hönshuset, som jag hade, för några år sedan. Mycket läbbigare än en duva. Men det ären annan historia, som är historia.

Nu ska jag ta mig ann en annan objuden gäst. Den vårtrötta/vårpigga flugan som frenetiskt, liksom duvan, stångar sib blodig (?) mot ett fönster. Vad händer härnäst i mitt spännande liv?

Kommentarer
Postat av: Mums

Duva!!?? Tycker de är äckliga. Bra gjort!

2010-04-25 @ 12:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0