Höstmys? Nej tack!

Mina damer & herrar. Jag är förbluffad, på gränsen till chockad.
Det går nämligen som en löpeld att det dax för "Höstmys"!! 
Jag hör och läser lite varstans att det är mycket snack om det där mysandet just nu.
Inte minst så gäller det på olika bloggar.

Jag borde väl iofs inte vara sämre, men så jävla mysigt är det väl ändå inte?
Inte så att jag har nåt emot hösten, men snackas det inte en massa blaj inför varje årstid ?
Tända ljus, te, latte, filtar och läsning verkar vara återkommande teman. Känns det igen ?

Men! Enligt alla undersökningar så är det på sommaren vi läser mest, inte på hösten, men då ska det ske i hängmattan eller på stranden. Latte skvalpar vi i oss året runt. Möjligtvis kan te och filtar vara lite mer "höstigt". Höst är det, eller blir det, vare sig man vill det eller ej, med eller utan ljus, latte och allt annat.

Men höstmys i augusti när man fortfarande svettas?
Jag är skeptisk. Jag avvaktar. Det ÄR inte höst!

Kommentarer
Postat av: helene

jag håller med. det är möjligtvis sensommar, men inte höst.

2010-08-20 @ 19:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0