Jag har nästan bestämt mig

Det är sol idag igen. Skönt!
Såg på väderkartan att man ska undvika Västkusten, om man inte gillar regn vill säga.
Helgens väder, om man gillar sol, säger "Norrland". Nice!

Trots att det är "liggarväder" så har jag bestämt mig för att hinna med det som riskerar att gräva stora hål i mitt bankkonto. Jag funderar på en ny soffa (har nästan bestämt mig) och att byta bil (har nästan bestämt mig). Både bil och soffa (mest bil) har varit på gång ganska länge, men känslan av att ha en rejäl buffert på kontot gör att jag snålat och tvekat. Pengar är ångest. Det var nästan enklare att ha det som förr, då det alltid var på marginalen, då varje månad gick "plus-minus-noll". Jag har med andra ord någon sorts "lyxångest".

Jag tror jag lindrar min ångest med en espresso på balkongen.
Efter det cabbar jag ner och åker på uppdrag.
Det är fredag idag.


Kommentarer
Postat av: gudsonens morsa

Tycker att du ska vänta med soffan tills du flyttar till oss... vi har en lägenhet på gång åt dig...



puss

2010-08-06 @ 11:38:24
Postat av: MAGSTAR

Det förutsätter dock att ni, eller någon annan, också har ett jobb på gång.... ;)

2010-08-06 @ 12:16:07
Postat av: Sixten

Jag säger som vanligt



Trevlig helg, Pöss!

2010-08-06 @ 23:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0