På tillfälligt besök

Efter två hektiska dagar med arbetspass på ca 14 timmar per dag så har jag äntligen kommit hem. Nu ska jag bara ta det lugnt i hela tre (!!) timmar. Melodifestivalen är ingen barnlek, det är där jag jobbat. Mycket jobb, men löjligt kul. Jag har träffat och intervjuat samtliga tävlande, dvs Salem Al Fakir, Linda Pritchard, Anders Ekborg, Jessica Andersson, Pain of salvation, Frispråkarn, Jenny Silver och Ola Svensson. Förutom artisterna tog vi en dust med Dolph Lundgren, Henrik von Sweigbergk (den store, långe studiomannen), Carolina Norén och Annica Jankell. Vi passade på att kramas lite (på hennes begäran) med den sistnämnda.



Nu blir det panikvila och sedan en kväll i Hudiksvall för att imorgon, återigen, åka till Örnsköldsvik och "festivala" på allvar. Efter det väntar den sedvanliga stora efterfesten där alla utpumpade artister, scenarbetare, journalister, arrangörer osv firar det som förhoppningsvis blev en bra kväll. Känslan är att det kan bli så. Bra alltså.

Det spekuleras förstås om vinnarlåtar. Efter att ha hört låtarna ett antal gånger, och sett repetitionerna, så har jag naturligtvis favoriter. Dessa låter jag än så länge vara hemliga. "Snacket" säger Ola eller Anders Ekborg som vinnare. Hur det slutar vet vi imorgon. Jag avslutar med två frågor. Kommer Jenny Silver att snubbla på sina jättehöga klackar (hon höll på att ramla sisåddär fyra ggr under första repet)? Är det verkligen måndag efter söndag även den här gången? Jag hoppas inte det...

Kommentarer
Postat av: Josseman

Vem som helst utom A Ekborg får vinna för mig, sämre sångare får man leta efter.

2010-02-06 @ 00:25:28
Postat av: Danne

Jag hoppas på Ola.

2010-02-06 @ 17:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0