Vad gör ni idag?

Jag har en "day off" och sitter ömsom i köket, ömsom i soffan i vardagsrummet. Ibland är ensamhet så behagligt välgörande. Jag planerar och funderar. Det handlar om hus, om bil, om liv, om stort & smått. Dessutom har jag en annan liten sysselsättning som av en slump landade i mitt knä.

Jag håller som bäst på att släktforska. Eller forska och forska, jag tittar lite på sånt som andra har forskat fram om mina gamla släktingar. Vissa skulle kanske kalla det fusk och inte forska. Nåväl.

Hur som helst tittade jag på ett släktträd som farfar en gång ritat upp. Eller träd och träd, när man kommer tillräckligt långt tillbaka är det mer som en snårskog med pilar huller om buller. Tydligen var det inte särskilt många personer som flyttade nån lägre bit, så alla verkar nästan vara släkt med alla på något vis. Det kan ju förklara en del...

Varför jag gör detta har jag inte riktigt förstått, och nu misstänker jag att det snart kan dyka upp lite otrevligheter från förr. Eller otrevligheter och otrevligheter. Ni kanske fattar. Sånt man inte vill veta helt enkelt. Jag kanske istället borde samla frimärken och, likt frikyrkorna, leva i ignoransens härliga värld istället.


Kommentarer
Postat av: Vilda Matilda

Jag sitter här och kollar om det finns några skojiga uppdateringar i bloggar jag följer. Försöker skingra tankarna i väntan på att få uppsägningspapper att skriva under från mitt arbete. Ont i magen? Ja det kan man lugnt säga. Undrar just om det skulle lindra att gå med i en frikyrka ...

2010-02-02 @ 10:41:09
Postat av: Stefan E

Gjorde något liknande för några år sedan....spännande men min resa slutade i Norge..



Hepp!

2010-02-02 @ 13:34:32
Postat av: Timo

Ignoransens härliga värld är inte att förakta. Kram.

2010-02-02 @ 21:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0