Elva

Häromkvällen var jag på fest hos en vän. Jag träffade massa människor, många jag aldrig träffat och andra jag inte sett på väldigt länge, och det ena ledde till det andra. När jag kom hem försökte jag räkna ut hur många jag bjudit på middag. Det visade sig att jag bjudit in elva personer till middag.

Frågan är vad man lagar till elva hungriga? Jag har bjudit en del av skaran på middag tidigare, så nästan alla mina standardrätter kan strykas. Jag har några dagar på mig att fundera.

Är jag smart börjar jag laga mat ganska snart. Nåt jag kan värma upp lite snyggt när det är dax, men som fortfarande är gott.

Det är vinter här (23 grader idag. Brrr) så jag funderar på lammstek med min grandiosa paradpotatisgratäng.

Enkelt, men gott.

Om ingen annan har nåt bättre förslag, vill säga?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Grillad med pommes skulle nog överraska. Lättlagat också.

2010-01-08 @ 17:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0