Galen, men inte kär?

Jag slutar aldrig imponeras över mig själv.
Min avsikt var, efter några dagars bloggfrånvaro, att först skriva om kärlek, om att inte "släppa taget och börja om". Efter det tänkte jag fortsätta med att berätta om den gudomliga gåvan som kallas "sovmorgon". Men av någon outgrundlig anledning så kom jag att tänka på, allas vår, Lotta Engberg.

Hon är ju, tillsammans med Gud och alla hans änglar, länken till det här med gåvor och kärlek. Det bara är så.

Med skrämmande tydlighet minns jag Lotta Engbergs tv-program "Kär & Galen", som sändes under förra årtusendet, där tre kärlekspar tävlade mot varandra. Det par som vann fick chansen att gifta sig i tv, och inför bröllopet köpte mannen alltid ett skitfult smycke till sin blivande fru i kärleksgåva. Hujedamej! Värst av allt är att jag kan signaturlåten fortfarande också.

Kär och galen!
Klockorna de ringa
och många tusen eldar börjar brinna
Se en kvinna och en man
Nu har de fått varann
Ja, nu har de fått varann.
KÄR OCH GALEN!
Det jag undrar lite nu är: Varför minns jag sånt här?
Vad ska jag ha för nytta av den här informationen?


Kommentarer
Postat av: Ellie

Kan inte annat än citera Michael Jackson... "you are not alone" hahahaha

Det bästa med programet var väl ändå när dom bröt direkt efter vigseln för att spela minigolf !! Hysteriskt roligt !! :)

Dock oroar det mig att dessa saker tar så mycket plats i min hjärna så att vissa andra saker inte får plats....och i så fall vad är det som blir bortplockat....

2010-01-13 @ 15:42:43
URL: http://elliesworld.blogg.se/
Postat av: Tudor

Ni verkar vara underliga och roliga personer, Ellie och Magstar.

2010-01-14 @ 11:39:33
Postat av: Ellie

Haha ja i alla fall Magstar...;)

2010-01-15 @ 08:01:25
Postat av: MAGSTAR

Meh! Ellie, Ellie, Ellie...

Låt oss göra en enkät, vilket egentligen inte behövs. Du vinner med hästlängder i bägge kategorierna.

2010-01-15 @ 13:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0