Jobb, mat och dagsljus!

Idag är det söndag, men jag låtsas att det är en helt annan dag, nån dag långt i från måndag. Jag har en "värstingvecka" framför mig med mitt vanliga jobb från tidig morgon till eftermiddag, och sedan tre kvällar med extrajobb. Jag ska tillsammans med en sommelier och en kock guida massa människor i vinets och matens förlovade land. Kul, men jobbigt. Jag gäspar hela vägen till banken. Jag är m a o lite av en hora. Det bjussar jag på.

Just nu laddar jag mina batterier med att städa och laga mat. "En hel hoper" med "de bästa" i känslolivet ska komma på middag. I ugnen ligger 2 kg kalvstek, i kylen smördeg, kantareller, rotsaker, grönsaker, ädelost och en del annat som ska smörja våra krås.

Har ni förresten tänkt på att "det nya livet" börjat? Eller: Det borde ha börjat för att det mest typiska med "det nya livet" är att det alltid börjar i januari. Speciellt den här januarin är det mest typiskt, för den här januarin är, som ni märkt, extra jävulusiskts kall. Det har varit i det närmaste förenat med ihjälfrysning att gå  en promenad med jycken, även om det just idag är milt och helt överlevnadsbart. Icke desto mindre: Det har börjat ljusna! Imorse när jag skulle lägga mig, efter en lång natt, så såg jag det! Dagsljus, gott folk! Där har vi en uppfinning jag uppskattar. Jag blev så till mig att jag tänkte ta en bild på det, men det gick inte för fingrarna hade inte tinat upp ännu.

Kommentarer
Postat av: Pippi

När du ska tala om vin, passa på att berätta om vådan att ha glasen för nära laptopen. Speciellt nära under tangenterna. Man kan bli utan både space, P, 4,6,8 och delete. Opraktiskt i allra högsta grad. Det var väl det jag visste. Vin är inte bra.

2010-01-17 @ 18:37:04
Postat av: TL

Ja, fy för det där med "Nya livet". Som vanligt har alla nyårslöften och allt annat jag tänkt mig gått åt helvete! Inte kan jag skylla på kylan heller.

2010-01-18 @ 10:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0