Upp & ner

Jag har märkt att många människor i min omgivning inte påverkas i humöret, beroende på årstid, lika mycket som exempelvis jag gör. Det är väl på gott och ont antar jag. Dessa "många männsikor" får inte "höst- och vinterdepressioner" på samma sätt som folk jag umgåtts med i andra skeenden av mitt liv.

Tro´t eller ej, men jag saknar det!

Jag saknar dem som inte är jämnfina. Jag har alltid trivts bäst bland människor vars humör, tankar och sinnesstämningar går lite upp och ner. Även när jag inte varit bland de som varit naggade i kanterna har jag sökt efter dem med blicken när jag varit ute.

På sommaren har de gömt sitt rätta jag i solbränna och färskpotatis, men allt eftersom mörkret brett ut sig har de kommit tillbaka.

Ge mig trasig.
Ge mig glädje.

Men gärna lite av varje.


Kommentarer
Postat av: Mia

Här är jag. Betrakta mig som ett nöjesfält.

2010-01-13 @ 14:15:54
Postat av: TJ

Jag tror du hittar på. Min erfarenhet av dig är att du far upp och ner oavsett årstid. Det är som en kroniskt tillstånd. Men jag kan ju ha fel. Kram.

2010-01-13 @ 15:24:48
Postat av: Karin

Jag håller med föregående kommentator. Du är som du är oavsett om det är sommar, vinter, vår eller höst. Du är glad, förbannad, rolig, smart, eftertänksam, hopplös och mycket annat om vart annat. Jag tycker om det/dig. // Karin

2010-01-13 @ 19:43:49
Postat av: Pippi

Ungefär så här skulle man kunna göra för dig http://www.pause.se/wp-content/uploads/2009/10/angular_momentum.jpg

2010-01-14 @ 09:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0