Vaken

Jag vet inte vad det är, men likväl som jag längtar till ett hus på landet så älskar jag, vissa dagar, att vakna upp till stadens ljud. Det slamrar från traktorer som skottar ute på gatan, bussarna tutar och alla andra ljud växer samman till nån sorts dovt sorl.

Genom fönstrena ser jag hur snön faller och jag kan betrakta de stackare som är på väg till sina jobb. Det ska bli kallare, en ganska perfekt vinterdag. Jag är ledig.

Dessutom är det måndag. En ganska perfekt veckodag. Den här gången.

Kommentarer
Postat av: "Fredo"

Fin vinter och fin dag. Jag är också ledig.

2010-01-04 @ 15:11:12
Postat av: Mattis

Är inte lantlivets tystnad överreklamerad?

2010-01-04 @ 16:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0