Det kan hända även en torsdag

Kommunikation via Facebook, torsdag kl. 15.25

- Hej, Magstar. Jag äter Jordgubbar och mjölk!
- Jaså.
- Sedan blir det jordgubbar m glass. kanske grädde.
- Ok.
- Jag gillar jordgubbar, Magstar.
- Jag förstår det... Borde du inte avsluta med "bubbel" och jordgubbar?
- Är det en inbjudan?
- Nej, men det kan bli en inbjudan. Jag har "bubbel" i kylen. Välkommen.
- Jag kommer med jordgubbar. Ses!

En timme senare på en balkong i staden i av sten:

- Gott. Skål!
- Skål! Blablablablabla, skål, blablabla...
- Hahahaha.. Blablablabla.. Skål.. Blablabla...

Ytterliggare en timme senare:

- Kära gäst! Ska vi öppna bubbelflaska nr. 3?
- Vi kanske borde äta något...?
- Vi tar ett glas vitt, utan bubblor, och funderar.
- Skål! Blablablabla...
- Blablablabla.. Haha.. Blabla...

Ännu en timme senare:

- Det här är stans bästa restaurang. Jag vill ha kyckling.
- Jag tar entrecote. Vi delar på en flaska vin till det...

900 kronor, 75 minuter och två fulla magar, senare:

- Jävlar vad gott det var. Nu går vi.
- Hem...? Jag ska ju jobba imorgon...
- Vi kan väl avrunda med en drink på Oscar.
- Ok.
- Blablablabla.. Hahahaha... Blablabla...
- Blablablabla.. Hahahaha... Blablabla...

- Tack för en trevlig kväll.
- Detsamma! Really nice!

Två trevliga, och nu ganska berusade, bögjävlar kramas på torget i staden av sten.
De skiljs åt och vandrar hem i den ljusa sommarnatten. Det är gott att leva!



Kommentarer
Postat av: Johan

Det är fint med torsdagskvällar! Hoppas din helg blir lika bra! Kram.

2010-07-02 @ 11:58:52
Postat av: Karin Berglund

Spontana upptåg blir alltid trevliga. Trevlig helg!

2010-07-02 @ 13:20:50
Postat av: Sara

Ååå... Jag vill att nåt liknande händer mig med. helst nu på en gång, eller om en stund, eller imorgon. SNAAART!

2010-07-02 @ 13:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0