Trippelbokad

Jag har ett problem. Jag gillar inte att "stänga dörrar".
Det handlar inte om balkongdörrar, ytterdörrar eller skåpdörrar.
Det handlar om att vilja vara öppen för förslag, att ha alternativ, att göra det jag känner för precis den dagen. Oftast funkar det ganska bra, men ibland kör det ihop sig.

Idag sitter jag här med mitt i-landsproblem, mestadels uppkommet för att jag (mot mina principer) inte skrivit ner i min lilla kalender allt som sker... Idag/ikväll är jag således inbokad på tre ställen, tre trevliga happenings. Jag vet inte vad jag ska göra. Enklast vore att "bli sjuk" och glömma allt, ligga hemma, läsa och glo på tv. Men hur kul är det på en skala? Been there, done that!

Jag gissar att jag måste välja, välja bort, att jag måste "säga nej" och "ja". Inte mina starkaste sidor. Som grädde på moset så har jag en del annat socialt umgänge, av familjär karaktär, som också måste klaras av innan kvällen.

Som man bäddar får man ligga, brukar det heta. Ja, det stämmer.
Tror jag upplöser mig själv en stund.




Kommentarer
Postat av: Therése

Minst sagt angenäma problem. Hoppas du väljer rätt! :)

2010-07-03 @ 14:43:17
Postat av: Anders

Jag instämmer i både föregående kommentator och i själva inlägget. Det är lusten som driver, därav de öppna dörrarna. Ha en trevlig helg! Kram.

2010-07-03 @ 17:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0